Start > Inspiracje > Biznes brukarski – dlaczego warto robić podsumowanie roku?

Biznes brukarski – dlaczego warto robić podsumowanie roku?

Dodaj do ulubionych
Powoli dobiega końca rok 2020, który był trudny dla nas wszystkich. Wiele osób pewnie tylko czeka na to, żeby jak najszybciej zostawić go za sobą. To zrozumiałe. Ale niezależnie od okoliczności, końcówka roku mimo wszystko jest zawsze dobrym czasem na podsumowania i analizy – również w biznesie brukarskim. Ktoś może pomyśleć: „jak to, przecież nie jestem jakąś korporacją budowlaną, żeby robić podsumowania roku…” Ale takie podsumowanie przyda się każdemu, również mikrofirmom czy przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą.

Niektórym podsumowanie roku może kojarzyć się z noworocznymi postanowieniami, których mało kto potem przestrzega. Innym – z raportami wielkich korporacji. Oba skojarzenia są zrozumiałe, ale… dalekie od sedna sprawy. Podsumowanie roku to coś, co przyda się każdemu. Bo jak inaczej sprawdzić, czy Twoja firma zmierza w dobrym kierunku? A przecież każdy przedsiębiorca chce się rozwijać. W branży brukarskiej zima często daje chwilę oddechu. Oczywiście z pogodą jest różnie, a niektórzy będą pewnie pracować niemal do Wigilii, ale… może gdzieś między Świętami a Sylwestrem znajdziecie chwilę, żeby podsumować rok. Uwierzcie nam – naprawdę warto! A jak się za to zabrać?

Zacznij od przygotowań

Najpierw przygotuj sobie coś do pisania. Najlepiej zapisywać takie rzeczy odręcznie – wtedy więcej zapamiętasz. Jeśli archiwizujesz ważne informacje dotyczące firmy w kalendarzu lub notesie, on też Ci się przyda. Do tego oczywiście smartfon, czyli notatki, ważne maile czy zdjęcia. Fotografujesz swoje realizacje czy postęp prac? To bardzo przydatne podczas podsumowania roku, bo wiele rzeczy przypomnisz sobie przeglądając same „obrazki”.

Wypisz najważniejsze wydarzenia

Podsumowanie roku zacznij od wypisania najważniejszych wydarzeń związanych z Twoją firmą. Wszystko to, co zasługuje na analizę, powinno się tu znaleźć. Trochę tego jest, prawda? Następnie zastanów się nad tegorocznymi sukcesami Twojej firmy. Co się udało? Z czego jesteś dumny? To mogą być zarówno duże rzeczy, jak i małe sukcesy. Kolejnym ważnym krokiem jest zapisanie tych spraw, które nie poszły tak, jak trzeba. Czy jest coś, czego nie udało Ci się zrealizować? Co mogłeś zrobić lepiej? Nie chodzi o to, żeby rozpamiętywać przeszłość. Raczej o to, żeby spojrzeć na to z boku, wyciągnąć wnioski i ruszyć naprzód. Przy okazji zastanów się, czego się nauczyłeś i w jaki sposób się rozwinąłeś. Bo nauka płynie oczywiście z sukcesów, ale najwięcej wynosi się zwykle z porażek.

Zaplanuj swój sukces

Teraz masz już wystarczająco dużo danych, żeby zastanowić się nad planami na przyszły rok. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie: jaki obszar swojej działalności najbardziej chcesz rozwijać? A może jest jakiś rodzaj zlecenia, który Ci nie odpowiada lub nie przynosi oczekiwanych zysków? Warto też pomyśleć nad umiejętnościami, które pragniesz rozwinąć. Może chcesz się z czegoś podszkolić? Albo poświęcić więcej uwagi np. na marketing swojej firmy? Swoje plany i cele powinieneś oczywiście zapisać. Tylko tak będziesz mógł je w przyszłości zweryfikować. Ważne też, żeby były konkretne i realne – nie sztuką jest zaplanowanie przejęcia władzy nad światem, jeśli nie masz na to szans . 
Teraz pozostaje Ci już tylko wejść w Nowy rok z klarownymi planami i energią, by je realizować. I tego Ci, drogi Fachowcu, życzymy!

Gdzie kupić?

Znajdź dystrybutora produktów Polbruk w Twojej okolicy.