Start > Inspiracje > Facebook – narzędzie w rękach fachowca!

Facebook – narzędzie w rękach fachowca!

Dodaj do ulubionych
Posiadając prywatny profil na Facebooku, zapewne dobrze wiesz, jak wiele firm jest tu obecnych. Każdego dnia na Twojej tablicy wyświetla się mnóstwo treści – posty z ofertami, prezentacje produktów, inspiracje, reklamy… Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy i Ty powinieneś stworzyć fanpage (czyli firmową stronę) swojego biznesu – zapoznaj się z poniższymi wskazówkami i działaj!

1. Jak założyć nowy fanpage dla firmy brukarskiej?

Na górnej, niebieskiej belce znajdź przycisk „Utwórz”, a następnie z listy dostępnych opcji wybierz „Strona”. W następnym kroku wybierz kategorię strony: „Firma lub marka”. Przejdź przez kolejne etapy tworzenia strony: dodaj avatar (zdjęcie profilowe – a najlepiej logo Twojej firmy) i zdjęcie w tle (może fotografia jednej z Twoich najciekawszych realizacji?). Kilka kliknięć i… fanpage gotowy! Teraz pora na uzupełnienie danych – znajdź na pasku przycisk „Edytuj” i przeanalizuj wszystkie opcje, jakie daje Ci Facebook. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz, tym łatwiej będzie zlokalizować Twoją firmę spośród wielu innych.

2. Obraz ma znaczenie!

Po pierwsze – używaj swoich, autorskich zdjęć! Jeśli uważasz, że zdjęcia nie są doskonałe, spróbuj wyretuszować je za pomocą bezpłatnych aplikacji. Po drugie – pamiętaj o formatach: najlepiej wyświetlają się posty kwadratowe (1080x1080 px) lub pionowe (640x800 px) – kadrowanie to opcja dostępna w podstawowej przeglądarce obrazów Twojego komputera. Po trzecie – wykorzystuj różne możliwości publikacji (filmy – format 16:9, albumy ze zdjęciami, karuzele zdjęć, pokazy slajdów). Unikaj publikowania powtarzalnych zdjęć.

3. Chodź na słówko

Jeśli chodzi o teksty, staraj się pisać zwięźle. Im krócej, tym lepiej.

4. Zasięgi rosną…

Chcesz, żeby Twoje posty zobaczyło więcej osób? Koniecznie zainwestuj w działania reklamowe. Wejdź na stronę https://business.facebook.com, aby poznać wszystkie możliwości!

5. Regularność publikacji

Nie publikuj kilku postów dziennie – fani odbiorą to jako spam. Rozplanuj swoje pomysły i materiał np. na cały miesiąc i publikuj posty w sensownych odstępach czasowych. Dłuższe przerwy w aktywności mogą sprawić wrażenie, że przestałeś już zajmować się prowadzeniem fanpage’a, dlatego sam oceń, co ile dni możesz coś wrzucić. Jeśli wiesz, że nie będziesz miał czasu na zajmowanie się swoją stroną przez następne dni, nie martw się – skorzystaj z narzędzia umożliwiającego planowanie postów i automatyczną publikację.
 

6. Kontakt z klientem

Postaraj się reagować na wszystkie pytania zadawane Ci za pośrednictwem social mediów. Bądź otwarty, doradzaj, dopytuj. Czasem wystarczy kilka minut dziennie, żeby zyskać sympatię potencjalnego klienta. Jeśli nie chcesz reagować na powiadomienia o wiadomościach w trakcie pracy – skonfiguruj w ustawieniach fanpage’a automatyczne odpowiedzi.

7. Oddziel prywatne od zawodowego

Twoja firmowa strona to nie miejsce, gdzie możesz pochwalić się wspomnieniami z wakacji. Potencjalni klienci chcą przede wszystkim przeczytać tu o Twojej ofercie, zobaczyć zdjęcia realizacji lub skontaktować się z Tobą.

8. Bądź aktywny na grupach

Na Facebooku jest kilka branżowych grup, zrzeszających społeczność fachowców. Poszukaj ich i dołącz jako strona. Spróbuj udostępnić tam informacje o swoim fanpage’u, komentuj, bądź aktywny!

9. Facebook to także rozrywka

Ludzie logują się na Facebooku, żeby oderwać się od obowiązków, sprawdzić co się dzieje na świecie, zrelaksować się. Od czasu do czasu opublikuj na swoim fanpage’u jakąś anegdotkę lub branżowy żart. W okresie świątecznym złóż wszystkim życzenia.

10. Nie daj się wyprowadzić z równowagi

Internet to miejsce, gdzie wszyscy chętnie wyrażają swoje opinie. Pamiętaj, że nie wszystkie są adekwatne do prawdziwej sytuacji, ale nie daj się sprowokować. Na negatywne opinie odpowiadaj z szacunkiem, dopytując o powody niezadowolenia. Za każde miłe słowo dziękuj.

Gdzie kupić?

Znajdź dystrybutora produktów Polbruk w Twojej okolicy.