Jak Cię widzą …tak Ci zlecają
…dlatego warto zadbać o profesjonalny wizerunek firmy. Wbrew pozorom nie musi to być wielki wydatek, a na pewno zrobi wielką różnicę. Po pierwsze: nazwa i logo. Warto tutaj skorzystać z usług innych fachowców – firmy reklamowej lub profesjonalnego grafika. Przecież nie musimy znać się na wszystkim :) Profesjonalnie wykonane logo budzi zaufanie, robi dobre wrażenie i zostaje zapamiętane. Dodajmy do tego estetyczne wizytówki i papier firmowy.
Daj się znaleźć w Internecie
Do pakietu startowego fachowej firmy warto dołożyć stronę internetową. Nie potrzebny jest wcale rozbudowany projekt – wystarczą podstawowe informacje o firmie i jej doświadczeniu, zdjęcia realizacji oraz rekomendacje klientów. Czego trzeba więcej, żeby zainteresować ofertą? Prosty szablon strony www, łatwa do zapamiętania domena i miejsce na serwerze – dziś większość firm hostingowych oferuje te usługi w pakiecie. Pozycjonowanie strony www pozwoli uzyskać jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google i dotrzeć do klientów zanim trafi do nich nasza konkurencja.
Pamiętaj o mediach społecznościowych
Dziś poszukiwanie informacji o firmach i usługach często zaczynamy od Facebooka. Dlatego warto być tam obecnym. I niekoniecznie trzeba mieć tysiące fanów. Wystarczy grupa osób, które obserwują nasz profil. Musimy pamiętać, że mechanizmy Facebooka promują profile, które korzystają z płatnej reklamy. Dobrze co jakiś czas (zwłaszcza, gdy mamy się czym pochwalić, np. realizacją z której jesteśmy dumni) promować swoje posty. Czasem niewielka kwota wystarczy, żeby nasz post zobaczyło dużo osób.
Jeszcze kilka fachowych porad
Obecność w Internecie pomaga, ale ważne jest przede wszystkim wrażenie, jakie wywrzemy w bezpośrednim kontakcie z klientem. Przyjazna i profesjonalna postawa, wsłuchiwanie się w potrzeby klientów, terminowość – wszyscy zwracamy uwagę na takie rzeczy. Jeśli finanse na to pozwalają, nie zaszkodzi inwestować w profesjonalną odzież, sygnowaną logo naszej firmy. Nic tak nie buduje solidnego wizerunku zgranej ekipy, jak zespół ubrany w firmowe stroje! Dobrze też zainwestować w szkolenia pracowników – przełoży się to na zadowolenie klienta i motywację w zespole.
Warto poznać swoją konkurencję. Czasami można coś u niej podpatrzeć albo jeszcze lepiej – wymyślić usługę, której nie posiadają w swojej ofercie!