Czas na podsumowania
Kończący się rok zwykle skłania wszystkich do refleksji, a ich następstwem jest mobilizacja. Tak brukarze, trzeba działać – w Waszej branży nie ma czasu na przerwę ☺. Lecz zanim zaczniecie snuć nowe plany, podsumujcie to, co już za Wami. Wyciągnijcie kartkę papieru i spróbujcie odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania:
- czy w tym roku wszystko szło po mojej myśli?
- jakie cele zrealizowaliśmy, a co odłożyliśmy na później?
- z jakimi problemami się borykaliśmy?
- czy osiągnęliśmy założone wyniki?
- jakich klientów pozyskaliśmy i w jaki sposób?
- jakie zlecenia były najbardziej rentowne?
- w co zainwestowaliśmy?
Informacje, które zanotujecie, będą dla Was bazą do określenia dalszych celów, związanych nie tylko z rozwojem firmy, ale także z jej promocją.
Plany marketingowe
Podstawą planowania jest dobra strategia. Można powiedzieć, że strategia jest jak skrzynka pełna narzędzi – dzięki nim firma przekazuje informacje o swojej działalności osobom ze swojego otoczenia rynkowego: klientom, kontrahentom i partnerom. Prawidłowe używanie tych narzędzi wpływa na konkurencyjność firmy brukarskiej. Jak więc stworzyć strategię, która będzie skuteczna? Przede wszystkim należy bazować na własnej wiedzy i swoich autorskich pomysłach. Oczywiście możecie „podglądać” działania konkurencji, ale stanowczo radzimy – zrezygnujcie z powtarzania ich ruchów. W końcu Waszym celem jest wyróżnienie się na tle konkurencji, prawda? Jak zatem wyznaczyć prawidłową ścieżkę?
Krok 1
Określamy cele. Chcecie poinformować świat o istnieniu Waszej firmy? Dobrze się składa! Zadbajcie o to, żeby potencjalni klienci dowiedzieli się o Was, jeszcze zanim sami zaczną planować swoje przyszłoroczne inwestycje. A może zależy Wam na większej ilości zleceń, które przyczynią się do wzrostu przychodów firmy lub poprawią jakość pracy? Pamiętajcie, że cele, które określacie, muszą być konkretne, mierzalne, osiągalne i przede wszystkim – określone w czasie. Wyznaczcie sobie terminy, wtedy szybciej zmotywujecie się do podjęcia działań!
Krok 2
Wybieramy narzędzia. Jest ich wiele: reklama klasyczna, social media, cross marketing, eventy i targi. Decydując się na konkretne narzędzia marketingowe, zwróćcie uwagę na trendy zapowiadane na 2022 r. Po pierwsze: tworzenie dobrych pod kątem wizualnym materiałów promocyjnych. To obraz jest najważniejszy i ma największą skuteczność. Zastanówcie się zatem, jak opowiedzieć o Waszej firmie, posługując się obrazami. Pomyślcie, jaka forma reklamy przykuje uwagę Waszych potencjalnych klientów i zbuduje pozytywne skojarzenia z firmą. Bezwzględnie pamiętajcie o wiarygodności i estetyce. Dobry gust to podstawa – także w pracy brukarza. Skupcie się na nowych mediach, które pozwolą Wam szybciej dotrzeć do odbiorców.
Krok 3
Praktyczne rozwiązania dla małych firm. Aby skutecznie promować swoją firmę, kierujcie oferty oraz przekazy do doprecyzowanych grup docelowych. Oferując swoje usługi, pomyślcie o tym, kim są Wasi klienci, jakimi budżetami dysponują i czego potrzebują. Sprawdźcie także, kto może Wam pomóc w promowaniu firmy. Może będzie to lokalna hurtownia lub zaprzyjaźnieni specjaliści. Promocje krzyżowe pozwalają małym firmom wzmocnić siłę przekazu!
Brukarze! Mamy nadzieję, że Wasze nowe plany i wizje szybko nabiorą realnych kształtów dzięki temu poradnikowi. Trzymamy mocno kciuki za skuteczność Waszych strategii i dziękujemy Wam za tegoroczne zainteresowanie serią #MarketingDlaBrukarzy. Jest nam miło, że możemy dzielić się wiedzą z prawdziwymi fachowcami!