Start > Inspiracje > Nowy rok, nowe plany! Strategia promocyjna dla firmy brukarskiej

Nowy rok, nowe plany! Strategia promocyjna dla firmy brukarskiej

Dodaj do ulubionych
Dla brukarza
Porada
Żegnamy rok 2021, pełen nowych doświadczeń, branżowych znajomości i brukarskich wyzwań. Nadszedł czas nie tylko na podsumowania, ale także na planowanie. Przed Wami, fachowcami, rok 2022, który otwiera nowe perspektywy. Czas więc na kolejny krok w kierunku rozwoju Waszych firm. Wykorzystajcie zdobytą wiedzę, by w nowym roku podbić rynek z jeszcze większą mocą!

Czas na podsumowania

Kończący się rok zwykle skłania wszystkich do refleksji, a ich następstwem jest mobilizacja. Tak brukarze, trzeba działać – w Waszej branży nie ma czasu na przerwę ☺. Lecz zanim zaczniecie snuć nowe plany, podsumujcie to, co już za Wami. Wyciągnijcie kartkę papieru i spróbujcie odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania: 

- czy w tym roku wszystko szło po mojej myśli?

- jakie cele zrealizowaliśmy, a co odłożyliśmy na później?

- z jakimi problemami się borykaliśmy?

- czy osiągnęliśmy założone wyniki?

- jakich klientów pozyskaliśmy i w jaki sposób?

- jakie zlecenia były najbardziej rentowne?

- w co zainwestowaliśmy?

Informacje, które zanotujecie, będą dla Was bazą do określenia dalszych celów, związanych nie tylko z rozwojem firmy, ale także z jej promocją. 

Plany marketingowe

Podstawą planowania jest dobra strategia. Można powiedzieć, że strategia jest jak skrzynka pełna narzędzi – dzięki nim firma przekazuje informacje o swojej działalności osobom ze swojego otoczenia rynkowego: klientom, kontrahentom i partnerom. Prawidłowe używanie tych narzędzi wpływa na konkurencyjność firmy brukarskiej. Jak więc stworzyć strategię, która będzie skuteczna? Przede wszystkim należy bazować na własnej wiedzy i swoich autorskich pomysłach. Oczywiście możecie „podglądać” działania konkurencji, ale stanowczo radzimy – zrezygnujcie z powtarzania ich ruchów. W końcu Waszym celem jest wyróżnienie się na tle konkurencji, prawda? Jak zatem wyznaczyć prawidłową ścieżkę? 

Krok 1

Określamy cele. Chcecie poinformować świat o istnieniu Waszej firmy? Dobrze się składa! Zadbajcie o to, żeby potencjalni klienci dowiedzieli się o Was, jeszcze zanim sami zaczną planować swoje przyszłoroczne inwestycje. A może zależy Wam na większej ilości zleceń, które przyczynią się do wzrostu przychodów firmy lub poprawią jakość pracy? Pamiętajcie, że cele, które określacie, muszą być konkretne, mierzalne, osiągalne i przede wszystkim – określone w czasie. Wyznaczcie sobie terminy, wtedy szybciej zmotywujecie się do podjęcia działań!

Krok 2

Wybieramy narzędzia. Jest ich wiele: reklama klasyczna, social media, cross marketing, eventy i targi. Decydując się na konkretne narzędzia marketingowe, zwróćcie uwagę na trendy zapowiadane na 2022 r. Po pierwsze: tworzenie dobrych pod kątem wizualnym materiałów promocyjnych. To obraz jest najważniejszy i ma największą skuteczność. Zastanówcie się zatem, jak opowiedzieć o Waszej firmie, posługując się obrazami. Pomyślcie, jaka forma reklamy przykuje uwagę Waszych potencjalnych klientów i zbuduje pozytywne skojarzenia z firmą. Bezwzględnie pamiętajcie o wiarygodności i estetyce. Dobry gust to podstawa – także w pracy brukarza. Skupcie się na nowych mediach, które pozwolą Wam szybciej dotrzeć do odbiorców.

Krok 3

Praktyczne rozwiązania dla małych firm. Aby skutecznie promować swoją firmę, kierujcie oferty oraz przekazy do doprecyzowanych grup docelowych. Oferując swoje usługi, pomyślcie o tym, kim są Wasi klienci, jakimi budżetami dysponują i czego potrzebują. Sprawdźcie także, kto może Wam pomóc w promowaniu firmy. Może będzie to lokalna hurtownia lub zaprzyjaźnieni specjaliści. Promocje krzyżowe pozwalają małym firmom wzmocnić siłę przekazu!
Brukarze! Mamy nadzieję, że Wasze nowe plany i wizje szybko nabiorą realnych kształtów dzięki temu poradnikowi. Trzymamy mocno kciuki za skuteczność Waszych strategii i dziękujemy Wam za tegoroczne zainteresowanie serią #MarketingDlaBrukarzy. Jest nam miło, że możemy dzielić się wiedzą z prawdziwymi fachowcami!

 

Gdzie kupić?

Znajdź dystrybutora produktów Polbruk w Twojej okolicy.