Czym jest portfolio?
Portfolio, zgodnie z definicją, to teczka lub segregator z kolekcją prac artysty. A że każdy brukarz to artysta, bez takiej teczki obyć się nie może. W szerszym rozumieniu portfolio to po prostu dokumentacja prac oraz dotychczasowych osiągnięć danej osoby. Może przyjmować różne formy: zdjęć, prezentacji, filmów. Tworzone jest po to, by fachowiec mógł zaprezentować zainteresowanym swoje praktyczne umiejętności z jak najlepszej strony, w taki sposób, który najbardziej przemawia do wyobraźni.
Jak przygotować portfolio?
Portfolio to rodzaj autopromocji, dlatego musi być przygotowane z niezwykłą starannością. Jego forma zależy od Twoich preferencji – możesz przygotować portfolio online (np. zdjęcia realizacji dostępne w chmurze internetowej), prezentację multimedialną (zdjęcia, opisy, filmy z ładną oprawą graficzną) lub jeśli wolisz tradycyjne rozwiązania – po prostu wydrukuj zdjęcia i włóż je do teczki. Pamiętaj jednak o tym, żeby wyselekcjonować najlepsze zdjęcia i realizacje – nie chodzi o ilość, tylko o jakość. Zadbaj o przejrzystość i porządek. Jeśli chcesz umieścić zdjęcia na swojej stronie internetowej, skonsultuj ze specjalistą jej układ i szczegóły techniczne (zdjęcia powinny otwierać się szybko, a jednocześnie charakteryzować się dobrą jakością). Dopracuj opisy realizacji: uwzględnij daty, miejsca i produkty, z których korzystałeś.
Portfolio – Twoja wizytówka
Swoje portfolio aktualizuj na bieżąco. Jeśli ostatnia zaprezentowana w kolekcji praca dotyczy zlecenia sprzed 10 lat, nie robi to dobrego wrażenia na klientach. Gdy tylko uznasz, że właśnie zamknąłeś jedno ze swoich najlepszych zleceń i jesteś z siebie megadumny – pokaż to światu! Wykaż się kreatywnością i zaprezentuj potencjalnym inwestorom, co możesz dla nich stworzyć, wykorzystując produkty Polbruk. Pochwal się skutecznością, ekspresowym tempem prac i podkreśl swoją wiarygodność.
Dopracowane w każdym szczególe
Zebrałeś już materiał, odpowiednio go uporządkowałeś i wybrałeś optymalną dla siebie formę jego prezentacji? Zanim udostępnisz swoje portfolio, dokładnie sprawdź jego zawartość. Poproś swojego współpracownika lub kogoś z rodziny, żeby również rzucił okiem na materiał. Taka weryfikacja pozwoli na uniknięcie błędów i wyłapanie kwestii wymagających poprawek.
A teraz… ruszaj na podbój rynku ze swoim portfolio!