Wskazówka 1: Fanpage Twojej firmy to Twoja wizytówka!
Gdzie dziś szuka się fachowców? W social mediach! W związku z tym musisz zadbać o to, żeby Twój fanpage był widoczny na Facebooku! Wszelkie zmiany nanosisz w zakładce „Informacje/edytuj informacje o stronie”. Użyj poprawnej nazwy i bezbłędnie uzupełnij formularz danych kontaktowych. Napisz kilka słów na temat swojej oferty – poinformuj klientów, czym dokładnie się zajmujesz i jakich zleceń się podejmujesz.
Wskazówka 2: Zawartość – co publikować?
Po pierwsze: pokazuj efekty swojej pracy! Po zakończeniu wszystkich prac, za zgodą zleceniodawcy, zrób zdjęcia gotowej realizacji. Fotografuj z różnych stron i odległości, żeby jak najlepiej zaprezentować jej walory. Publikuj zdjęcia na Facebooku, np. w formie albumu, odpowiednio go opisując (np. listą wykorzystanych produktów). Po drugie: pokazuj, że za sukcesem Twojej firmy stoją prawdziwi, doświadczeni fachowcy. Jeśli członkowie Twojego teamu zgodzą się na publikację zdjęcia z ich wizerunkiem, wrzuć je i pokaż, że macie zespołową moc!
Wskazówka 3: Zawartość – jak publikować?
Najlepiej regularnie! Wiemy, że masz sporo na głowie, ale przynajmniej dwa razy w tygodniu znajdź chwilę na to, żeby przypomnieć o sobie swoim fanom. A… i pamiętaj, że człowiek żyje nie tylko pracą! Złóż życzenia kobietom z okazji ich święta, wyślij wielkanocne pozdrowienia od ekipy fachowców oraz pokaż swoim fanom, jak odpoczywa brukarz na urlopie.
Wskazówka 4: Zawartość – kiedy publikować?
Szukając w internecie informacji na temat tego, o której godzinie najlepiej publikować materiały na Facebooku, na pewno natkniesz się na wiele cennych rad – niestety sprzecznych ze sobą. Jedni mówią, że optymalna godzina to poranek (żeby zachować efekt newsa), inni stawiają na godziny popołudniowe (kiedy większość odbiorców jest już po pracy), a jeszcze inni mówią o wieczorze. Prawda jest taka, że na wyświetlanie postów największy wpływ mają algorytmy, które analizują zaangażowanie Twoich fanów i decydują o tym, czy i kiedy wyświetli się im Twój post.
Wskazówka 5: Jak pisać posty?
Krótko, zwięźle i na temat. Mało kto ma czas na to, żeby wczytywać się w opasłe opracowania, dlatego skup się na 2-3 zdaniach i postaraj się zawrzeć w nich wszystkie kluczowe informacje. Zapewniamy, że jest to możliwe. Żeby wyróżnić najważniejsze kwestie (np. numer telefonu), wykorzystaj emotikony (strzałki, krzyżyki lub inne), które przyciągną wzrok Twoich fanów. Ale pamiętaj – wszystko z umiarem
Wskazówka 6: Jak docierać do potencjalnych klientów?
Samo publikowanie postów to nie wszystko. Żeby docierały one do Twoich potencjalnych klientów, musisz włożyć nieco wysiłku w dodatkowe działania. Zachęć swoich pracowników i znajomych do udostępniania treści, które publikujesz, sam podziel się nimi na sprofilowanych grupach na Facebooku. Możesz także spróbować swoich sił w uruchomieniu reklamy, dzięki której Twoje posty staną się bardziej popularne. Więcej informacji o rozwiązaniach promocyjnych znajdziesz tu: https://www.facebook.com/business/ads
Wskazówka 7: Jak kontaktować się z klientem?
Na bieżąco! Zainteresowane osoby będą zgłaszać się do Ciebie za pośrednictwem Messengera. Najlepiej byłoby odpisywać im od razu, ale wiemy, że możesz nie mieć na to czasu. W zakładce „Ustawienia / Wiadomości” na fanpage’u swojej firmy ustaw automatyczną odpowiedź, w której poinformujesz nadawcę wiadomości, że dziękujesz za kontakt i postarasz się odpisać tak szybko, jak będzie to możliwe. I tak też zrób, jak tylko znajdziesz wolną chwilę ;)
Wskazówka 8: Jak reagować na nieprzychylne komentarze?
Słyszałeś o internetowych trollach? Osoby chętne do publikowania nieuzasadnionych opinii czy negatywnych komentarzy, a nawet pomówień tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi. Dlatego musisz być czujny i sprawdzać wszystkie powiadomienia. Jeśli ktoś napisze na temat Twojej firmy coś nieprzychylnego, postaraj się w neutralny sposób zapytać o przyczyny niezadowolenia i zachęcić do kontaktu bezpośredniego. Jeśli od razu widzisz, że masz do czynienia z trollem – nie reaguj, albo grzecznie poproś go o zaprzestanie działań.
Wskazówka 9: Jak zwiększać liczbę fanów firmowego fanpage’a?
Oprócz wcześniej wspomnianych działań płatnych, możesz podziałać „organicznie”. Wyświetl listę osób, które polubiły Twój post. Przy nazwiskach części z nich zobaczysz nieaktywny guzik z napisem „Polubione”. To są osoby, które już polubiły Twój fanpage. Pozostała grupa osób widnieje na liście z guzikiem „Zaproś”. Kliknij na niego. Osoba, do której właśnie wysłałeś zaproszenie, otrzyma powiadomienie z zachętą do polubienia Twojego fanpage’a.
Wskazówka 10: Czy warto skorzystać z grup na Facebooku?
Zdecydowanie tak. Możesz dołączyć do nich jako „fanpage”. Proponujemy skupić się na dwóch kategoriach. Po pierwsze – poszukaj grup, których członkami mogą być Twoi potencjalni klienci. Są to np. grupy zrzeszające lokalną społeczność (szukaj ich po nazwie regionu lub miejscowości, w której działasz) lub grupy zrzeszające właścicieli posesji lub miłośników architektury krajobrazu. Po drugie – poszukaj grup dla brukarzy. Wymieniaj się na nich swoją wiedzą i doświadczeniem.