Start > Inspiracje > Kto dobrze szuka, ten znajdzie – czyli jak rekrutować fachowców

Kto dobrze szuka, ten znajdzie – czyli jak rekrutować fachowców

Dodaj do ulubionych
Nikt nie zaprzeczy, że świetnych fachowców nie jest łatwo znaleźć. Sprzyja temu spadek bezrobocia w Polsce i zwiększająca się rotacja pracowników. Kluczem do sukcesu są metody rekrutacji – a tu każdy pracodawca ma swoje sposoby. Czy zawsze działają? Warto przyjrzeć się dostępnym narzędziom pozyskiwania pracowników, bo nie zawsze musi to wiązać się z wysokimi kosztami.

Rekrutacja po staremu

Jeszcze do niedawna wielu pracodawców korzystało z bezpłatnej formy jaką jest tablica w Urzędzie Pracy albo ogłoszenia na stronie www. Skuteczność takich poszukiwań staje się coraz mniejsza. Oczywiście nie jest to regułą, ale pracodawcy narzekają na brak lojalności tak pozyskiwanych pracowników. Pytanie także, jakie będą umiejętności takiego fachowca. Inny sposób to ogłoszenia w lokalnej prasie – to narzędzie nadal jest popularne wśród szefów małych firm. Tutaj jest większa szansa, że nasze ogłoszenie dotrze do starszego pokolenia, które chętniej czyta lokalne gazety. Jednak mniejsze firmy i w ten sposób próbują sobie radzić z brakiem rąk do pracy. 


Internet wykona robotę

Zasięg prasy drukowanej jest coraz mniejszy (a koszt wcale niemały), więc lepszą szansę na dotarcie z naszą ofertą mamy dzięki serwisom internetowym. Kto z nas nie szukał ofert kupna i sprzedaży na OLX.pl, Sprzedajemy.pl czy Gratka.pl? Równie skuteczne może być umieszczenie tam naszej oferty pracy, a koszt mniejszy niż tradycyjnych działań. Firmy brukarskie korzystają oczywiście także z usług największego portalu w tej branży, czyli Pracuj.pl. Dodanie ogłoszenia najczęściej jest bardzo proste, nie zawsze nawet potrzebna jest do tego rejestracja i zakładanie konta. Ale zacznijmy od sprawdzenia kosztów i możliwości, jakie oferują ogłoszeniodawcom serwisy. 


Fachowcy z Facebooka

Media społecznościowe, a szczególnie Facebook, to coraz popularniejsza forma rekrutacji. Pozwala na całkowicie bezpłatny dostęp do ogromnej bazy osób poszukujących pracy. Polski Facebook daje nam do dyspozycji ponad 200 grup posortowanych wg różnych typów pracy: stałej, weekendowej, sezonowej, dodatkowej, z domu, za granicą itp. Facebook pozwala znaleźć kandydatów do pracy raczej z młodszej grupy wiekowej, która swobodnie korzysta z tego narzędzia. Wielkim atutem jest tutaj z pewnością szybkość i wygoda szukania oraz brak opłat. Pamiętajmy jednak, że pod każdą ofertą pracy użytkownicy mogą dodawać komentarze – taki jest charakter tego medium.  

Pracownik z polecenia

Często liczymy, że osoba polecona będzie pracowita, wdzięczna i rzetelna. Ta metoda często bywa skuteczna, musimy jednak zadbać o jakość rekomendacji. Ważne jest uczulenie naszych współpracowników czy znajomych, że osoby polecane muszą być solidne i godne zaufania. Istotne jest też stałe poszerzanie kręgów naszych branżowych znajomości – pozwoli to na szerszą i dobrą rekrutację w oparciu o system poleceń. Często, zwłaszcza gdy zlecenia nie mogą dłużej czekać, trzeba połączyć różne metody poszukiwania naszego super fachowca.
 

Gdzie kupić?

Znajdź dystrybutora produktów Polbruk w Twojej okolicy.