Start > Inspiracje > Rola mediów społecznościowych

Rola mediów społecznościowych

Dodaj do ulubionych
Brukarzu, jeśli jeszcze nie masz wątpliwości co od tego, jak ważnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy są media społecznościowe, czas to zmienić! Poświęć kilka chwil i zapoznaj się z 10 wskazówkami, dzięki którym wypromujesz swoje usługi na Facebooku – szybko, skutecznie i nowocześnie!

Wskazówka 1: Fanpage Twojej firmy to Twoja wizytówka!
Gdzie dziś szuka się fachowców? W social mediach! W związku z tym musisz zadbać o to, żeby Twój fanpage był widoczny na Facebooku! Wszelkie zmiany nanosisz w zakładce „Informacje/edytuj informacje o stronie”. Użyj poprawnej nazwy i bezbłędnie uzupełnij formularz danych kontaktowych. Napisz kilka słów na temat swojej oferty – poinformuj klientów, czym dokładnie się zajmujesz i jakich zleceń się podejmujesz. 
 

Wskazówka 2: Zawartość – co publikować?
Po pierwsze: pokazuj efekty swojej pracy! Po zakończeniu wszystkich prac, za zgodą zleceniodawcy, zrób zdjęcia gotowej realizacji. Fotografuj z różnych stron i odległości, żeby jak najlepiej zaprezentować jej walory. Publikuj zdjęcia na Facebooku, np. w formie albumu, odpowiednio go opisując (np. listą wykorzystanych produktów). Po drugie: pokazuj, że za sukcesem Twojej firmy stoją prawdziwi, doświadczeni fachowcy. Jeśli członkowie Twojego teamu zgodzą się na publikację zdjęcia z ich wizerunkiem, wrzuć je i pokaż, że macie zespołową moc!  
 

Wskazówka 3: Zawartość – jak publikować?
Najlepiej regularnie! Wiemy, że masz sporo na głowie, ale przynajmniej dwa razy w tygodniu znajdź chwilę na to, żeby przypomnieć o sobie swoim fanom. A… i pamiętaj, że człowiek żyje nie tylko pracą! Złóż życzenia kobietom z okazji ich święta, wyślij wielkanocne pozdrowienia od ekipy fachowców oraz pokaż swoim fanom, jak odpoczywa brukarz na urlopie. 
 

Wskazówka 4: Zawartość – kiedy publikować?
Szukając w internecie informacji na temat tego, o której godzinie najlepiej publikować materiały na Facebooku, na pewno natkniesz się na wiele cennych rad – niestety sprzecznych ze sobą. Jedni mówią, że optymalna godzina to poranek (żeby zachować efekt newsa), inni stawiają na godziny popołudniowe (kiedy większość odbiorców jest już po pracy), a jeszcze inni mówią o wieczorze. Prawda jest taka, że na wyświetlanie postów największy wpływ mają algorytmy, które analizują zaangażowanie Twoich fanów i decydują o tym, czy i kiedy wyświetli się im Twój post.
 

Wskazówka 5: Jak pisać posty?
Krótko, zwięźle i na temat. Mało kto ma czas na to, żeby wczytywać się w opasłe opracowania, dlatego skup się na 2-3 zdaniach i postaraj się zawrzeć w nich wszystkie kluczowe informacje. Zapewniamy, że jest to możliwe. Żeby wyróżnić najważniejsze kwestie (np. numer telefonu), wykorzystaj emotikony (strzałki, krzyżyki lub inne), które przyciągną wzrok Twoich fanów. Ale pamiętaj – wszystko z umiarem   
 

Wskazówka 6: Jak docierać do potencjalnych klientów?
Samo publikowanie postów to nie wszystko. Żeby docierały one do Twoich potencjalnych klientów, musisz włożyć nieco wysiłku w dodatkowe działania. Zachęć swoich pracowników i znajomych do udostępniania treści, które publikujesz, sam podziel się nimi na sprofilowanych grupach na Facebooku. Możesz także spróbować swoich sił w uruchomieniu reklamy, dzięki której Twoje posty staną się bardziej popularne. Więcej informacji o rozwiązaniach promocyjnych znajdziesz tu: https://www.facebook.com/business/ads 
 

Wskazówka 7: Jak kontaktować się z klientem?
Na bieżąco! Zainteresowane osoby będą zgłaszać się do Ciebie za pośrednictwem Messengera. Najlepiej byłoby odpisywać im od razu, ale wiemy, że możesz nie mieć na to czasu. W zakładce „Ustawienia / Wiadomości” na fanpage’u swojej firmy ustaw automatyczną odpowiedź, w której poinformujesz nadawcę wiadomości, że dziękujesz za kontakt i postarasz się odpisać tak szybko, jak będzie to możliwe. I tak też zrób, jak tylko znajdziesz wolną chwilę ;)  

Wskazówka 8: Jak reagować na nieprzychylne komentarze?
Słyszałeś o internetowych trollach?  Osoby chętne do publikowania nieuzasadnionych opinii czy negatywnych komentarzy, a nawet pomówień tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi. Dlatego musisz być czujny i sprawdzać wszystkie powiadomienia. Jeśli ktoś napisze na temat Twojej firmy coś nieprzychylnego, postaraj się w neutralny sposób zapytać o przyczyny niezadowolenia i zachęcić do kontaktu bezpośredniego. Jeśli od razu widzisz, że masz do czynienia z trollem – nie reaguj, albo grzecznie  poproś go o zaprzestanie działań. 
 

Wskazówka 9: Jak zwiększać liczbę fanów firmowego fanpage’a?
Oprócz wcześniej wspomnianych działań płatnych, możesz podziałać „organicznie”. Wyświetl listę osób, które polubiły Twój post. Przy nazwiskach części z nich zobaczysz nieaktywny guzik z napisem „Polubione”. To są osoby, które już polubiły Twój fanpage. Pozostała grupa osób widnieje na liście z guzikiem „Zaproś”. Kliknij na niego. Osoba, do której właśnie wysłałeś zaproszenie, otrzyma powiadomienie z zachętą do polubienia Twojego fanpage’a. 
 

Wskazówka 10: Czy warto skorzystać z grup na Facebooku?
Zdecydowanie tak. Możesz dołączyć do nich jako „fanpage”. Proponujemy skupić się na dwóch kategoriach. Po pierwsze – poszukaj grup, których członkami mogą być Twoi potencjalni klienci. Są to np. grupy zrzeszające lokalną społeczność (szukaj ich po nazwie regionu lub miejscowości, w której działasz) lub grupy zrzeszające właścicieli posesji lub miłośników architektury krajobrazu. Po drugie – poszukaj grup dla brukarzy. Wymieniaj się na nich swoją wiedzą i doświadczeniem. 

 

Gdzie kupić?

Znajdź dystrybutora produktów Polbruk w Twojej okolicy.